Zamknięcie wszystkiego na głucho i pozostanie w domach, jest na początku najszybszym i najtańszym rozwiązaniem zmniejszenia krzywej zarażeń, ale utrzymanie tego przez dłuższy czas – a taki się zapowiada – dla gospodarki i ekonomii fatalnym. Dla ludzi też będzie to trudne psychicznie do zniesienia.
? #Firmy jak i #ludzie muszą nauczyć się działać w tej nowej rzeczywistości.
Będzie to wymagać zmian naszych przyzwyczajeń, ale da nam to możliwość funkcjonowania w miarę normalnie i uratuje od wielkich problemów spowodowanych kryzysem.
Wiele branż zostało porażonych przez epidemię i idącą za nią społeczną kwarantanną. Ilość zleceń spadła o połowę, a w niektórych przypadkach prawie do zera. Czy są metody na choćby częściowe odzyskanie wpływów w czasie tej kwarantanny?
?? #Informacja, jako przewaga
Obserwuję, że np w branży transportowej pierwszym pytaniem klientów jest
„Czy w obecnej sytuacji pracujecie normalnie?”
Tak, wiele osób czy firm zamroziło swoje sprawy na później i reakcją łańcuchową
było zawieszenie działalności firm. Dlatego teraz jeśli już ktoś decyduje
się na jakieś zamówienie lub zakup zastanawia się czy będzie miał gdzie.
Moim zdaniem warto poinformować o tym, jak firma pracuje w czasie alertu epidemicznego:
na stronie WWW, Facebooku, we wpisie w wizytówce Google.
Firma dalej musi pozostać widoczna.
Jeśli firma działa w sposób ograniczony, nie oznacza to
ze ma zerwać kontakt z klientami, jest to dobry
czas aby zainwestować w content marketing, pokazać się w roli eksperta, napisać udostępnić jakiś tutorial, poradnik na facebook-u.
No i strona internetowa. Nie było czasu na jej zaktualizowanie,
w czasie normalnej działalności prawda? A tu proszę jest teraz właśnie na to czas.
?? #Bezpieczeństwo, jako przewaga.
Ludzie nie wyjdą z domu, jeśli nie będą czuli się bezpiecznie.
Wstawienie szyb pleksi w kasach, ograniczenie ilości osób, strefy odległości
chronią zarówno sprzedawców jak i dają poczucie bezpieczeństwa klientom.
✔ Na dobry ruch zdecydował się Bricoman, który przy wejściu dezynfekuje ludziom dłonie. Przecież towary na półkach są podnoszone przez wiele rąk. Proste, a genialne.
✔ Olimp Labs oprócz norm dla pracowników wprowadził m.i. naświetlanie paczek lampami UV.
✔Restauracje serwują na wynos.
Jestem zdania,że firmy które zaadoptują odpowiednie procedury dla bezpieczeństwa klientów, procesu i personelu, będą miały istotną przewagę konkurencyjną na rynku.
My jako ludzi na ulicach też powinniśmy mieć do siebie zaufanie i szanować się nawzajem.
Dlatego powstała oddolna akcja #NosiszNieRoznosisz nakłaniająca do powszechnego noszenia masek, które mają dawać bezpieczeństwo innym osobą z myślą:
?? „Moja maska chroni Ciebie. Twoja maska chroni Mnie”.
Kiedy trafi to do świadomości i mam nadzieję stanie się normą. Noszenie masek przez pracowników sklepu nie będzie „obciachem” czy „szerzeniem paniki” a
znakiem, że tutaj dbają o nasze bezpieczeństwo.
? Firma #online
To co możliwe trzeba próbować przenieść do internetu.
Sklepy internetowe odnotowują własnie wzrosty.
Firmy kurierskie funkcjonują więc można działać.
Szkolenia online będą też teraz iść w górę.
✍ Mam nadzieję, że ten wpis zainspirował Cię do bardziej pozytywnego myślenia o możliwości aktywnego działania w czasie zastoju gospodarczego.
Jeśli masz inne pomysły dodaj je w komentarzu.