W tym miniporadniku postaram się rzucić światło na 10 błędnych opinii, które można usłyszeć wśród użytkowników Internetu.
A więc zaczynam „obalanie”:
1. Można zagwarantować PIERWSZE miejsce w wyszukiwarce.
Firmy dające takie gwarancje mogą próbować wyłudzać pieniądze za niszowe frazy w Internecie. Należy być ostrożnym do takich ofert. Możliwości precyzyjnego zagwarantowania pozycji mają jedynie linki sponsorowane.
2. Jeśli nie ma mnie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to nie ma mnie w ogóle.
26% użytkowników rezygnje z przeszukiwania jeśli nie znajdzie satysfakcjonujących wyników na pierwszych dwóch stronach wyszukiwarki, 11% przegląda więcej niż 3 strony wyników, a 7% dokonuje głębokiego przeszukiwania (więcej niż 10 stron wyników). Jeśli dalej nie jesteś przekonany przejdź do punktu następnego, który brzmi:
3. Pierwsze miejsce jest gwarancją sukcesu.
Istnieje mit, że po uzyskaniu pierwszego miejsca w wyszukiwarce stronę zacznie odwiedzać tysiące osób dziennie. Jest to nie prawda. Odwiedzalność zależy nie tylko od pozycji, ale również i od jakości strony i od optymalizacji – patrz pozycjonowanie szerokie. Jeżeli temat i treść nie jest atrakcyjna, to nie przyciągnie ona wielu użytkowników. Wielu właścieli stron wraz z osiągnięciem pierwszej pozycji przestaje starać się o dalszą optymalizację i aktualizację strony.
4. Metatagi są kluczowym czynnikiem, decydującym o pozycji strony w wyszukiwarce.
Metatagi kiedyś miały bardzo duże znaczenie przy budowaniu rankingu. Wyszukiwarki po prostu pobierały słowa kluczowe z metatagów i głównie na ich podstawie zwracały wyniki wyszukiwania. Tak działające wyszukiwarki dawały spore pole manewru dla nadużyć. Dziś algorytmy wyszukiwarek są bardzo rozbudowane i tworzą ranking na podstawie wielu różnych czynników. Metatagi mają wartość znikomą. Większość wyszukiwarek w ogóle nie bierze ich pod uwagę.
5. Raz dobrze wypozycjonowana strona będzie stabilnym źródłem wejść na zawsze.
Nie stanie się tak z dwóch powodów:
– konkurencja nie śpi;
– algorytmy działania wyszukiwarek są nieustannie korygowane i może się zdarzyć nagła utrata pozycji nawet całej strony WWW! Dlatego zaleca się dywersyfikację wejść klienów ze strony wyników organicznych wyszukiwarki oraz płatnych, które moga być błyskawicznie korygowane. Przygotowanie dwóch lub trzech witryn traktujących o odrębnych produktach czy obszarach działalności, może być także dobrym zabezpieczeniem nagłych wahań pozycji.
6. Pozycjonowanie nie wymaga dużych nakładów finansowych.
Stwierdzenie jest prawdziwe tylko dla mało konkurencyjnych słów kluczowych. Większość popularnych słów kluczowych posiada już wielką konkurencję, dlatego przeskoczenie wielu wyników wymaga przebudowy całego serwisu internetowego tak aby zoptymalizować go dla konkretnych fraz, a samo pozycjonowanie może trwać wiele miesięcy. Rozwiązaniem skuteczniejszym może być zastosowanie reklamy w linkach sponsorowanych, gdzie efekty widać natychmiast oraz przeprowadzenie rzetelnego badania słów kluczowych by znaleść niezagospodarowane, niszowe słowa kluczowe i skupić się na pozycjonowaniu szerokim.
7. Reklama w Internecie – zrobię to sam, nie potrzebuję specjalisty.
Wszystko można zrobić samemu. Czy jednak masz wystarczające doświadczenie? Wiedzę potrzebną do promocji w Internecie można pozyskać z książek, forów, szkoleń, testów i praktyki. Czy będziesz mógł sobie pozwolić na uczenie się na swoich błędach? Kosztem jakich działań znajdziesz czas na zajmowanie się promocją? Czy koszty zatrudnienia nowego pracownika nie będą zbyt wysokie? Na te pytania musisz odpowiedzieć sam.
8. Mało kto klika w linki sponsorowane w Google.
– 62% użytkowników nie rozróżnia linków sponsorowanych od wyników naturalnych wyszukiwarki
– linki sponsorowane są wyświetlane na samej górze PONAD wynikami wyszukiwania
– 99% przychodów firmy Google pochodzi z programu linków sponsorowanych. Linki sponsorowane Google jest to rozwiązanie o unikatowej skuteczności na rynku reklamy.
9. Płacenie za kliknięcia w linki sponsorowane może generować niekontrolowane koszty przez złośliwą konkurencję.
Nieprawda, masz pełną kontrolę i zabezpieczenie, więcej szczegółów w moim artykule:
http://media-studio-ak.blogspot.com/2011/09/niemozliwe-nie-w-internecie.html
10. Reklama w wyszukiwarkach nie nadaje się do budowania świadomości marki.
Umiejętnie napisany tekst reklamowy w linku sponsorowanym jest zawsze widoczny na górze wyników wyszukiwania. Największe firmy w USA używają wyszukiwarek do badania świadomości marki.
Mam nadzieję, że ta lista przyczyni się do zwiększena Twojej świadomości rzeczywistych mechanizmów składających się na promocję w wyszukiwarkach. Jeśli masz pytania lub uwagi – pisz: andrzej @ szin.pl