Miałem przyjemność uczestniczyć w konferencji z cyklu „Akademia e-biznesu” zorganizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości przy współpracy z Fundacją Netcamp.
Konferencja odbyła się we wtorek 6-go listopada 2012 i składała się z następujących bloków:
13.00 – 13.40 Wykorzystanie narzędzi statystycznych w podejmowaniu decyzji biznesowych dotyczących strony internetowej. Analiza oglądalności serwisów internetowych – Paweł Steinke, home.pl
13.40 – 14.20 Wykorzystanie narzędzi statystycznych w podejmowaniu decyzji biznesowych dotyczących kampanii internetowej na podstawie statystyk – Maciej Mikulski, Dorfin
14.20 – 15.00 Narzędzia do analizy działań marketingowych w internecie: Google Analytics & Webmaster Tools, analityka social media – Maciej Jankowski, Fundacja Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp”
15.20 – 16.00 Lejek sprzedażowy. Konwersje na stronie internetowej. Zasady performance marketing: działania reklamowe w internecie ukierunkowane na wywołanie konkretnej i mierzalnej reakcji odbiorców, jak na przykład wypełnienie formularza na stronie www lub zakup produktu online; lead generation –Tomasz Kryk, Sendingo – Grupa Divante
16.00 – 16.40 Real-time bidding – Marta Lech-Maciejewska, iBillboard
16.40 – 17.20 Case study: Skuteczne wprowadzanie e-usługi do AppStore. Modele promocji i sposoby pozyskiwania użytkowników – Michał Górski, Stopango.pl
Prezentacje były przygotowane b. ciekawie. Pokazano wiele interesujących Case Study dotyczących optymalizacji sklepów internetowych, a Maciej Jankowski przekazał wiele szczegółów dotyczących możliwości narzędzi analitycznych Google Analytics.