21 grudnia 2024

Lista "MUST HAVE" dla witryny WWW Twojej firmy

Jeśli NIE zależy Tobie na pozyskaniu klientów, na łatwości znalezienia Ciebie i Twojej oferty, na poprawnej UŻYTECZNOŚCI Twojej witryny NIE czytaj tej listy.

man-entering-maze

WEB Accessibility i Usability,to to czego zwykle brakuje firmowym stronom WWW.
Poniżej znajduje się tajna lista zebrana i opracowana dzięki moim doświadczeniom.

Zaczynamy – kawa na ławę:

 

 

Lista „MUST HAVE”
————————————-
1. Krótka, unikalna, łatwa do zapamiętania domena.

2. Kolorystyka, tło, kolory zapewniające odpowiedni kontrast i ułatwiające czytanie.

3. Dane kontaktowe na każdej podstronie.

4. Pełne dane firmowe NIP, Regon.

5. Poprawność ortograficzna, interpunkcyjna.

6. Duży czytelny nr telefonu na GÓRNEJ grafice.

7. Alternatywne dane kontaktowe: GG, Skype.

8. Formularz kontaktowy w PHP.

9. Dobrze zaprojektowane, duże, proste i intuicyjne menu.

10. Podkreślenia tylko dla odnośników.

11. Jasne i odróżniające się odnośniki.

12. Usunięcie „broken links” na stronie.

13. Mapa dojazdu/siedziby.

14. Grafiki i zdjęcia w ich oryginalnej wielkości.

15. Zoptymalizowanie rozmiaru grafik/zdjęć.

16. Ramki jedynie w uzasadnionych przypadkach.

17. Zdjęcie fasady budynku, gdzie znajduje się firma.

18. Określony zasięg działania firmy.

19. Godziny otwarcia firmy.

20. Duże i czytelne LOGO, nazwa domeny, slogan firmy.

21. Widoczność w usługach lokalnych Google.

22. Rekomendacje/opinie.

23. Hosting bez reklam i błędów przekierowań charakterystycznych dla hostingu darmowego.

24. Optymalizacja dla wyszukiwarek SEO: badanie słów kluczowych,optymalizacja kodu HTML,pozycjonowanie szerokie.

A teraz dalsza lista „GOOD TO HAVE”
———————————————
1. Zdefiniuj CELE twojej witryny i zaprojektuj strony docelowe.

2. Galeria z otagowanymi zdjęciami i linkiem do formularza kontaktowego.

3. Monitoring działania strony: analiza i optymalizacja.

4. Dział porad/informacji z Twojej branży.

5. Podział, przeformatowanie tekstów na odpowiednio krótkie działy.

6. Przygotuj materiały ze strony www do wydruku np. w formacie PDF.

7. Redundantna nawigacja.

8. Dostęp do strony docelowej maksymalnie po trzech kliknięciach ze strony głównej.

9. Własna obsługa błędów 404.

10. Favicon.

11. Główne górne Logo jako home page button.

12. Stosowanie fontów serif lub sans serif, nigdy obu na raz.

13. Elementy podkreślające aktualność strony/ofery: dynamiczne logo, data, godzina.

14. Reklama w mediach internetowych: facebook/youtube/allegro/picasa/.

Uff. I to już koniec, choć nie znaczy to, że temat został wyczerpany i zakończony. Jeżeli chcesz być na bieżąco – śledź zmiany na stronie oraz czytaj nowe posty. Mam nadzieję, że informacje, które Tobie zaprezentowałem, przyczynią się do zwiększenia satysfakcji Twojej i Twoich klientów.

Jeśli chcesz poprawić swoją stronę, a masz problem z zaimplementowaniem tych zmian, skontaktuj się ze mną.